topbella

Sunday 27 May 2012

Penangan Running Man


Kalau sebut pasal Running Man, mesti ramai yang tahu kan? Tapi, aku sedikit ketinggalan dalam cerita ni. Tapi, sekali dah tengok, memang tak boleh nak berhenti. Kuat betul penangan Running Man ni kat penonton- penonton dia.
Dulu, kalau ada orang sebut pasal Running Man, aku langsung tak berminat nak tahu apa benda ni. Ada la jugak kawan- kawan kat sini yang follow cerita ni selalu bercerita kat aku pasal program tv ni tapi langsung tak terlintas di hati nak tengok. Satu hari, masa tengok hot cerita The Moon that Embraces the Sun, keluar berita kata Han Ga In akan jadi guest untuk Running Man (RM). Masa tu lah, baru aku tahu apa itu RM (^_^)
Aku start tengok episod yang Han Ga In jadi guest. Masa mula- mula tengok, pelik jugak dengan cerita dia. Main kejar- kejar, pastu cabut tag nama orang dan orang tu akan terkeluar. Tapi, first impression aku pada cerita ni adalah ia satu program tv yang menarik dan lain dari yang lain. 
Jadinya, aku memberanikan diri untuk start dengan episod 1. Memang tak dinafikan yang ia memang menarik. Sekurang- kurangnya dia bukanlah typical drama korea yang kita boleh expect apa yang akan terjadi. Setiap episod akan ada perkara- perkara baru yang penonton tak jangkakan. Sekurang- kurangnya dapat la jugak hilangkan stress study sebab bila tengok je RM, memang tak kering gusi la sebab terhibur dengan gelagat member- member RM. Aku cuma jadikan dia sebagai hiburan sampingan selepas penat mengulangkaji pelajaran. 
Tak sangka pulak yang RM nie dah lama wujud cuma aku saje yang tak tahu. Memang ketinggalan zaman betul la kan. Tapi, betul la kata orang. Sekali kita dah ikut sesuatu cerita korea tu, memang susah sangat nak berhenti. Macam ada satu virus yang sangat resistant kepada semua jenis ubat. 
Bercerita pasal RM, member yang paling aku suka adalah Kim Jong Kook/ Sparta/ Commander/ Kookie (^_^) Walaupun dia nampak macam pembuli tetapi hakikatnya dia seorang yang respect orang lain. Aku perasan cara dia treat guest perempuan untuk program tu. Dia akan cuba minimize skin contact dengan guest perempuan supaya diorang akan rasa selesa semasa sesi pengambaran. Aku baru tahu yang dia adalah seorang penyanyi dan lagu- lagu yang dinyanyikan kebanyakkannya best- best je. Dia ada banyak talents yang membuatkan dia outstanding among other members. RM members yang lain pun tak kurang hebatnya. Masing- masing ada bakat tersendiri yang menjadikan variety show RM diminati ramai. Bukan senang nak kumpulkan peminat daripada pelbagai negara dan setakat yang aku tahu RM memang sangat terkenal di banyak negara termasuklah malaysia.
Kata orang, berhibur itu boleh tetapi kenalah berpada- pada. Kalau hiburan itu sekadar untuk menghilangkan stress, tak ada salahnya. Janganlah terlalu fanatik sehinggakan lupa akan tanggungjawab kita yang utama, sebagai contoh: belajar. Pelajaran harus diutamakan tetapi masa untuk berehat juga harus diperuntukkan untuk kesihatan otak dan badan kita.
Apa- apa pun Running Man daebak!!!!   

4 comments:

  1. that's very right.. heee.. kami tengok since episode 1 tu available untuk di download n until now.. sesuatu yang ringan dan relax..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu sara =) Skrg dah habis dah tgk semua episod walaupun sebelum ni ketinggalan kan..hilang stress jap tgk cerita nie =D

      Delete
  2. Replies
    1. Amanina..lama x dgr cite.mesti sibuk kan study kat HK tue..Biasa la, masa akak first year dulu, selalu je dengar senior2 yg sama batch ngan akak dok merungut yang first year HK susah drpd prague ngan olomouc =D
      Kalau ikut ranking susah: HK> Prg > Olo..kalau batch lain, berubah la pulak kan
      All the best Amanina untuk exam Anatomy & Histology yang akan menjelang
      -Kak Najihah- (^_^)

      Delete

Thanks kerana sudi membaca dan memberi comment. Comment- comment anda sangat saya hargai =)