topbella

Friday 16 March 2012

Mum..No. 1 For Me

Beberapa hari yang lepas dah mula perasan ramai orang yang letak link video ni di FB tapi tak berkesempatan untuk buka dan dengar. Hari ni baru berpeluang. SubhanAllah..hanya itu sahaja yang terfikir semasa mendengar  lagu yang dinyanyikan oleh orang yang tak asing lagi iaitu MAHER ZAIN. Pertama kali mendengar mampu membuatkanku menitiskan air mata. Dengan suaranya yang cukup menenangkan ditambah dengan lirik lagu yang sangat mendalam maksudnya, memang suatu keistimewaan dalam lagu- lagu ciptaan Maher Zain. Jom dengar lagu Maher Zain: Number One For Me...
Tiba- tiba hatiku sebak bila memikirkan bait- bait muzik yang dinyanyikan olehnya. Sekarang umurku telahpun mencecah 24 tahun. Suatu ketika dulu, aku juga pernah merasai kehidupan sebagai seorang kanak- kanak. Kehidupan di kampung menjadikan aku seperti kanak- kanak kampung yang lain yang masa sehari- harinya dipenuhi dengan keseronokan dan permainan. Pengalaman2 tersebut memang takkan aku lupakan. Mungkin ada ketikanya aku membuatkan ibu bapaku gelisah, sedih, risau, menangis dan pelbagai perasaan lagi. Tapi saat itu, aku belum mengetahui maksud sebenar kehidupan.
"Maafkan anakmu ini yang suatu ketika dulu mungkin pernah mengguris hati dan perasaan mak dan ayah".

Abu Hurairah r.a berkata:
Seorang lelaki datang menemui Rasulullah saw dan bertanya:
"Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layan dengan sebaik- baiknya?"
Baginda menjawab: "Ibu kamu."
Dia bertanya lagi: "Kemudian siapa?"
Baginda menjawab: "Ibu kamu."
Dia bertanya lagi: "Kemudian siapa?" 
Baginda menjawab: "Ibu kamu."
Dia bertanya lagi: "Kemudian siapa?"
Baginda menjawab: "Ayah kamu." -HR Bukhari-


MUM: YOU'RE THE NUMBER ONE FOR ME. I LOVE YOU SO MUCH...

*mode homesick dan tak sabar nak balik bercuti summer semester ni.

No comments:

Post a Comment

Thanks kerana sudi membaca dan memberi comment. Comment- comment anda sangat saya hargai =)