topbella

Saturday 26 April 2014

SE Surgery

Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah...

Semalam, aku telah selesaikan satu lagi State Exam: SE Surgery. Bagiku, sepanjang aku menduduki peperiksaan di sini selama 6 tahun, inilah peperiksaan yang paling memenatkan mentalku. Bayangkan, terdapat 5 station yang perlu dilalui: Xray, Surgical Instrument + 1 soalan oral, Cardiovascular system (1 soalan oral), Fracture & trauma (1 soalan oral), station terakhir adalah ketua pemeriksa (2 soalan oral). Berbanding peperiksaan yang pernah aku lalui, pelajar akan diberi 15 minit untuk menyiapkan jawapan di atas kertas. Tapi, untuk peperiksaan semalam, belum sempat aku menulis jawapan, aku telah dipanggil dari satu station ke station seterusnya sehinggalah selesai. Aku hanya mampu merangka jawapan di dalam fikiran dan menjawab berdasarkan apa yang aku ingat. Tatkala sampai di station terakhir, aku dapat merasakan neuron yang berfungsi di dalam kepalaku sudah mencapai tahap maksimum, sedangkan ia adalah station penentu sama ada aku akan lepas atau tidak. Alhamdulillah, aku masih mampu bertahan dan menjawab sekadar termampu. Dengan izin & kehendakNya, aku berjaya dalam peperiksaan semalam.

Aku masih lagi berbaki 3 peperiksaan. 2 SE (Paediatrics, O&G), 1 peperiksaan biasa (Anaesthesiology). Ya Allah, semoga aku dapat selesaikan semua peperiksaan pada bulan Jun nanti agar aku dan kawan- kawanku yang lain dapat bergraduasi bersama- sama pada 30.07.2014.

Chaiyok!!!!!

No comments:

Post a Comment

Thanks kerana sudi membaca dan memberi comment. Comment- comment anda sangat saya hargai =)